sobota, 19 września 2015

Mandale na zimno

Po beżowej monotonii, jaka towarzyszyła mi przy dzierganiu mojej ostatniej serwety, przyszła kolej na coś, co nie grozi nudą, czyli mandale! Tym razem zdecydowałam się na chłodne kolory.


Mandale są robione z włóczek akrylowych Elian Klasik i Kotek, szydełkami 3,5 i 4. Mają średnicę od 15 do 19 cm.


Dwie z nich robiłam według wzorów dostępnych w sieci, a jedną z głowy, czyli z niczego ;)
Ta powstała według wzoru ze strony Tejiendo Perú (tutaj możecie obejrzeć tutorial - KLIK):



A ta według wzoru z Zooty Owl's Crafty Blog (tutaj jest instrukcja wykonania - KLIK):



Tę mandalę wymyśliłam sama:



Tym razem się postarałam i podczas dziergania rysowałam schemat, więc możecie sobie zrobić taką samą. Chętnie zobaczę moją mandalę w Waszym wykonaniu :)
Wzoru nie rozpiszę, bo nie umiem - musicie zadowolić się diagramem.

Ta spiralka w środku oznacza tzw. magiczne kółeczko, którym zaczynam robótkę. Instrukcję, jak zrobić magiczne kółeczko znajdziecie tu: KLIK. Możecie też zacząć od zrobienia pięciu oczek łańcuszka zamkniętych oczkiem ścisłym.

W 6 i 11 okrążeniu jest taki mały myk, że nie robimy półsłupków wbijając szydełko w poprzedni rząd, tylko jeszcze niżej. Zaznaczyłam to na schemacie różowymi strzałkami, mam nadzieję, że to jest w miarę czytelne.


16 komentarzy:

  1. Piękne mandale tworzysz , może się skuszę kiedyś:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe mandale w cudnych kolorkach :) Spróbuję stworzyć swoją mandalę według Twojego przepisu, ale chyba nie umiem zrobić tych haczyków, ale poszukam, jak to zrobić:)) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne są! Próbowałam kiedyś sama wymyślić mandalę, ale oczywiście nie wyszła :( Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne !!!.... ale najpiękniejsza jest Twoja wymyślona. Miłej niedzieli !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super. Dziękuję za schemat Twojej mandali, najprawdopodobniej skorzystam i się pochwalę :) jak zrobię. Miałaś świetny pomysł z pikotkami bardzo ładnie wykańczają.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo,bardzo podobaja mi sie te serwetki, mandale, sa cudowne,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. I ten Twój wzór chyba najbardziej mi się podoba. Podziwiam za opracowanie diagramu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne, a Twoja najładniejsza! :) Dzieki za wzór, zapiszę sobie i w wolnej chwili może uda mi się wydziergac:)

    OdpowiedzUsuń
  9. zapisałam sobie schemat Twojej mandali. Kiedyś wykorzystam. ladne kolory

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe mandale w cudownych kolorach :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne i kolory i wykonanie .Podziwiam i bardzo dziękuję za rysunek wzorku .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!